Daily Archives: Квітень 18, 2017

До 135-річчя з Дня Народження В’ячеслава Липинського. Із листа до Вільгельма Габсбурга (Василя Вишиваного)

“Приймаючи до відома Вашу тактику і надалі рахуючись з нею, я, одначе, вважаю її для Вас дуже шкідливою і небезпечною. Вона оперта, по моєму, на тім кардинальнім непорозумінню, що – на Вашу думку – Нація Українська вже сформована і що Ви вже її добре пізнали. В дійсності-ж Нація Українська мусить бути ще сформована і зорганізована, справа українська – це страшно складна справа, яку пізнати тільки можна по довгих роках праці. Знаючи це і оберігаючи Вашу особу, яка мені дорога як українському державникові і патріотові, я рішив і досі держусь того переконання, що Ваша будучність мусить бути звязана з будучністю тієї течії української, яка в силі зорганізувати Укр Націю і збудувати Укр Державу. Річю вашої тактики було б таку течію собі вибрати і з нею себе звязати. Або-ж заховати повну невтральність, се значить і льояльність супроти кождочасного Українського Уряду.
Бути-ж в опозиції до Уряду, вести активну політику і рівночасно лявірувати між ріжними течіями, – це значить прийняти тактику Петлюри, який все був там, де в дану хвилин була перевага. Ця тактика для Петлюри мала добрі сторони, бо-ж, хоч нема Української Держави, але зате єсть Петлюра. Але Вам, Пане Полковнику, кандидувати на Петлюру не личить, і, зрештою, я певний і глибоко переконаний, що Ви дуже далекі од того” (ст. 273-274).

У книзі: Вячеслав Липинський. Листування /Редактори Я. Пеленський, Р. Залуцький, Х. Пеленська та ін. Т. 1.  Ціна 50 грн.

Залишити коментар

Квітень 18, 2017 · 11:43